Un entorn de treball sempre és susceptible de poder generar estrès, per això, aplicar tècniques i habilitats per suportar aquest tipus de situacions pot ser clau per al progrés laboral.

La intel·ligència emocional es presenta com un recurs eficaç que ajuda a reconèixer, entendre i gestionar les emocions i reaccionar de forma adequada davant de conflictes o problemes. En el pla laboral, es converteix llavors en una de les habilitats més ben valorades i demandades.

 

Segons Daniel Goleman, referent en aquest concepte, hi ha 5 dimensions relacionades amb l'enfocament de la intel·ligència emocional:

 

Autoconsciència emocional

Permet comprendre com ens sentim i connectar-ho amb els propis valors, reconeixent el nostre propi estat a cada moment.

 

Autocontrol

Ens ajuda a analitzar i identificar les nostres emocions per prevenir o regular les nostres accions.

 

Automotivació

Recurs que contribueix a l'enfocament cap a objectius, permetent així la recuperació del pensament positiu i optimista.

 

Empatia

La nostra capacitat per tenir consciència i reconèixer els sentiments o preocupacions aliens.

 

Habilitats socials

Forma en què ens comuniquem i relacionem amb la resta de persones.

 

Aprendre a identificar aquests trets, et pot ajudar en gran mesura a potenciar el teu benestar laboral. Per això, et deixem algunes claus per millorar-la dins de la feina:

 
  • Autoavaluació

Conèixer-te millor és important per reconèixer les teves pròpies debilitats i potenciar les teves fortaleses. D'aquesta manera, comprendre que aspectes emocionals afecten negativament la teva conducta i quins donen suport al teu comportament de forma positiva, pot contribuir al creixement de la teva intel·ligència emocional a l'entorn de treball.

 
  • Escolta activa i comprensió

Una de les bases de la bona comunicació és aprendre a escoltar de forma conscient. En aquest sentit, prestar atenció de forma adequada, no interrompre o evitar els prejudicis, potencia la teva empatia i respecte. Aquests elements contribuiran a generar un entorn de treball més saludable.

  
  • Col·laboració

La participació a la feina és un aspecte determinant. El treball en equip us ajudarà en la gestió i control de les vostres emocions en situacions pràctiques. A més, disposar d'una bona relació amb els teus companys/es agilitza i facilita la resolució de conflictes.

 
  • Motivació

Reconèixer i treballar en els teus propis objectius i metes professionals et pot ajudar a generar un pensament positiu i avançar en aquells propòsits que milloren la teva motivació, iniciativa o productivitat.

 

Millorar la intel·ligència emocional depèn en gran part de la pròpia voluntat. Cada persona és responsable de les seves pròpies reaccions, per això valorar les nostres capacitats i cultivar la intel·ligència emocional pot contribuir al progrés cap a l'èxit professional.

 
Coneixies el concepte d'intel·ligència emocional? Com creus que pot afectar l'entorn laboral? Esperem la teva opinió i experiències als comentaris.

 

 

Connecta amb Crea Empleo a LinkedIn i subscriu-te a la nostra Newsletter per no perdre cap article. També pots trobar-nos a:

Instagram: https://www.instagram.com/creaempleo.es

Facebook: https://www.facebook.com/profile.php?id=61558480642504

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Imatge: www.freepik.es

Intel·ligència emocional i benestar laboral