Les oportunitats d'ocupació a l'àmbit de l'Hostaleria i la Restauració continuen sent un reclam al nostre país, convertint-se en un dels sectors que més oportunitats proporciona. Això no obstant, l'èxit en aquesta àrea requereix esforç i dedicació, a més del desenvolupament d'una sèrie de competències clau.

Avui et presentem algunes de les habilitats recomanades per impulsar la teva carrera en aquest sector:

 
  • Orientació al client

L'experiència del client és clau en aquest camp, per tant, cal una adequada atenció i servei. L'educació, l'amabilitat i la comunicació efectiva esdevenen factors essencials per proporcionar el millor tracte i servei.

 
  • Treball en equip

La coordinació i eficàcia del treball conjunt a restaurants, hotels, etc. és imprescindible per organitzar de manera adequada les tasques i objectius de qualsevol servei. Per això, tant la gestió i el lideratge dels equips de treball, com la companyonia i la motivació, han de ser una constant en qualsevol ambient de treball.

 
  • Organització

Una de les habilitats més demandades a qualsevol sector, però que cobra especial importància en aquest sector. La manipulació d'aliments i begudes requereix una determinació constant per mantenir un ordre, neteja i manipulació correcte de qualsevol element. Qualsevol distracció és susceptible de propiciar greus conseqüències, per la qual cosa tant treballadors/es com espais han de seguir una correcta organització que beneficiï el compliment de normatives, garantint la correcta utilització de qualsevol material.

 
  • Aprenentatge continu

La transformació digital s'ha implementat en pràcticament qualsevol àmbit laboral. La digitalització cada vegada és més present en aquest sector, per la qual cosa l'adaptació i la formació en recursos informàtics també es fa necessària. A més, la millora de les habilitats comunicatives i la formació constant dels treballadors/es dins de l'empresa en normes de seguretat, higiene, habilitats comunicatives, etc. també contribueixen a la millora de les habilitats.

 
  • Responsabilitat

De la mateixa manera que hem vist amb l'organització, la responsabilitat també esdevé determinant. El compliment d'horaris i tasques és un aspecte que pot contribuir a diferenciar un bon professional en aquest camp, on el compromís amb el servei al client és un aspecte essencial.

 
  • Escolta activa i comunicació efectiva

Tant la comunicació verbal com no verbal són aspectes que cal tenir en compte per a qualsevol professional del gremi, permetent l'adaptació del llenguatge de manera efectiva en cada situació és important. De la mateixa manera, l'empatia i l'escolta activa són aspectes fonamentals per poder transmetre més confiança.

 

Aquest gremi ofereix grans possibilitats laborals per a gent amb vocació autèntica. A més, també es converteix en un sector clau per a potencials emprenedors. Per tant, desenvolupar i ampliar coneixements en aquest camp pot generar grans oportunitats de creixement i d'èxit professional.

 

T'interessa el sector de l'hostaleria i la restauració? Explica'ns la teva experiència i opinió als comentaris.

 

 

Connecta amb Crea Empleo a LinkedIn i subscriu-te a la nostra Newsletter per no perdre cap article. També pots trobar-nos a:

Instagram: https://www.instagram.com/creaempleo.es

Facebook: https://www.facebook.com/profile.php?id=61558480642504

 

 

 

 

Imatge: www.freepik.es

 

Com impulsar les oportunitats de treball al sector hostaler